Brev:
Mad helvede. 9 mdr og det er kamp ved mad tid!
10. april 2014
Alder:
9 mdr.
Mad helvede. 9 mdr og det er kamp ved mad tid!
Hej Helen.
Min søn Louie er 9 mdr. d. 15. April..... Vi har indtil nu ikke haft de store problemer hvad angår mad. Vi startede stille op da han var 4 mdr. og har gradvist kunne justere og gøre alt efter din bog 'Børn og mad' (hvilket forresten er det bedste køb længe)
Nå men, her de seneste 14 dages tid er det blevet et rent HELVEDE at få mad i ham. Morgenmaden glider fint nok ned, der står den på enten fuldkornsgrød med frugt eller øllebrød og dertil vand eller mælk. Så får han lidt frugt til formiddag sammen med mos og hans jerndråber.... Så er der middagsmad!!! Og her starter HELVEDE :(
Han er super til at spise selv, har brugt pincetgreb siden han var 6 mdr og han ved udemærket godt hvad maden skal, men rugbrødshapsere er bare no go fortiden, alt andet er et hit. I dag endte det med at han fik røræg og grønt plus ostehaps. I min verden ikke det bedste for en lille mand.... Eftermiddagsfrugten er heller ikke så interessant mere, der får han både bær og frugter i små hapsere plus store til at sidde og bidde af.... Figen har været et hit, det er også slut!
Når det så kommer til aftensmaden, så er det stort set ligemeget havd der serveres så nægter han at spise det, vi forsøger ikke at give ham den store opmærksomhed. Han har små bidder han selv kan hapse foran sig, akkurakt det samme som vi får og så er der evt mos af grøntsager samt bidder af dette ved siden af. Intet glider ned....
Vi har detsværre fundet ud af at det eneste der kan få mad ind er at vi tænder tv'et ellers er det en kamp.... Og det er VIRKELIG sidste udvej med tv!
Jeg ved at han er i et stadie hvor han selv vil og det giver vi ham også lov til, men tallerken er nu os blevet spændende og den bliver vendt og drejet... Så ingen mad på den! Han har en ske eller gaffel så han kan være med - dette plejer også at hjælpe til at få lidt ind.
Jeg synes dog ikke han får nok.... Han er en MEGET aktiv gut, kravler og rejser sig op af alt. Så min bekymring er om han taber sig. Han bliver stadig ammet 3 gange i døgnet, inden eftermiddagslur, til natten og en gang i løbet af natten - somregel mellem 4-6 og han vågner ved 7-8 tiden og bliver lagt ved 19:30-20 tiden, så hans dagsrytme er egentlig blevet god.... Så tænker at den kan vel ikke have indflydelse på appetitten??
Håber du kan komme med et godt råd så vore basse igen gider spise....
Hilsen Louie's mor